Categorie | Cursus |
Digitaal Meedoen | |
Prijzen |
|
Aangifte doen bij de Belastingdienst, een verhuizing doorgeven aan de gemeente, zorgtoeslag aanvragen… allemaal dingen die je steeds meer online regelt. Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. In de cursus DigiSterker leer je hoe je zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunt regelen.
In deze toegankelijke, zesdelige cursus leer je werken met de DigiD app op je smartphone in combinatie met de sms controle / koppelcode. Je maakt kennis met het programma DigiSterker waarmee je stap voor stap leert hoe je een DigiD gebruikt, afspraken maakt via internet, online formulieren invult en inlogt op websites zoals mijntoeslagen.nl en mijnoverheid.nl. Ook komt er een communicatiemedewerker van de gemeente uitleg geven en vragen beantwoorden over de gemeentelijke website.
Benodigde vaardigheden
Om mee te kunnen doen aan deze cursus, beschik je over de volgende vaardigheden:
Heb je (een aantal van) deze vaardigheden nog niet? Kijk dan eerst eens naar de cursus Klik & Tik.
Deelname
Om deel te kunnen nemen aan deze cursus, heb je een smartphone en DigiD met werkend wachtwoord nodig. Heb je dit nog niet? Dan kun je vóór aanvang van de cursus een afspraak maken in de bibliotheek. Een bibliotheekmedewerker helpt dan bij het aanvragen van een DigiD of met het opnieuw instellen van een wachtwoord.
Is de cursus van je keuze volgeboekt? Klik dan op Meer informatie om jezelf op de wachtlijst te plaatsen! Zijn er geen datums meer beschikbaar? Neem dan contact op via 088-0062929.
Wanneer je na aanmelding toch niet deel kunt nemen aan de cursus, is het vriendelijke verzoek dit dan tijdig te laten weten. Dan kan de vrijgekomen plek nog aan iemand op de wachtlijst worden gegeven.